Każde zajęcia jogi zaczynają się wyciszeniem umysłu i kończą krótką relaksacją. Pomiędzy ćwiczeniami również prowadzone są krótkie relaksacje, ponieważ zdolność rozluźniania ma w jodze taką samą wagę, jak poprawne wykonywanie asan.

Dzięki wprowadzaniu asan stopniowo, również osoby, które są nie całkiem sprawne ruchowo lub są osłabione, mogą czerpać korzyści z jogi.

Nie trzeba czekać na trudne asany, abyśmy mieli pożytek z jogi. Jej dobroczynne efekty możemy odczuwać od samego początku. Najważniejsze jest to, aby ćwiczyć powoli, w pełni koncentrując się na poszczególnych elementach ruchu i oddechu. Miej świadomość, że każdego dnia, czy tego chcesz czy nie, Twoje ciało jest inne, inaczej reaguje i ma inną elastyczność. Jeżeli masz menstruację możesz nie ćwiczyć asan odwróconych (tych z nogami do góry). Jeżeli masz kontuzję, albo ograniczone możliwości ruchu którejś części Twego ciała, możesz ćwiczyć te zdrowe, a chore ruszać do tego momentu, w którym jeszcze odczuwasz przyjemność (nie uciekaj w bezruch, czy stagnację). Jeżeli boisz się wykonywać niektóre asany, poczekaj aż strach minie, aż będziesz mieć wewnętrzną pewność, że to, co robisz, robisz dla swojego dobra ... i spokojnie ćwicz pozostałe asany. Nikt oprócz Ciebie nie wie, ile wysiłku wkładasz w swoją praktykę jogi i ile własnych słabości pokonujesz w tym czasie. W jodze nie ma rywalizacji, nie ma, że musisz, nie ma szybciej, nie ma mocniej, nie ma dalej - jest AKCEPTACJA tego, co TU i TERAZ.  Pamiętaj, że ... ćwiczysz dla siebie, swojego zdrowia i swojego dobrego samopoczucia.   

Jeżeli masz wątpliwości, czy możesz korzystać z ćwiczeń jogi - zapytaj siebie: "czy chcesz ..."

powrót
Copyright © 2007 Samadhi | All rights reserved
Projekt i realizacja: Advert Center
SZKOŁA : JOGA : ASANY : GALERIA : PRANAJAMA : DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ : SPRÓBUJ : ZAJĘCIA