Korzyści jakie niesie joga dla kobiet w ciąży

Miesiące noszenia dziecka w łonie są cenne i szybko mijają. Matka włącza się do tworzenia nowego życia nie tylko fizycznie, ale emocjami, umysłem i duchem. Joga pomaga najlepiej przebyć ciążę i poród, ... nie tylko fizycznie, ale i emocjami, umysłem i duchem, niezależnie od stanu zdrowia i okoliczności. Wywiera pozytywny wpływ na rosnące dziecko od samego początku jego życia. Matce ułatwia uniknąć nadwagi, rozstępów porodowych i bólów krzyża. Przybieranie najprostszych postaw poprawia sprawność i samopoczucie, a rozluźnienie, oddychanie i medytacja pomagają działać w całym okresie od poczęcia do urodzenia i potem z większym poczuciem bezpieczeństwa i spokojem. Joga uczy akceptującego spojrzenia, życia teraźniejszością, ustosunkowywania się do każdego zdarzenia, dopiero kiedy się ono pojawi. Uprawianie ćwiczeń nie tylko ułatwia poród, ale dzięki dużemu zapasowi siły i energii pomoże też spokojnie sprostać każdej niespodziance. Medytacja podczas ciąży może być bardzo ważna, bowiem uwalnia od wszelkich obaw i przykrości. Gdy asany, pranajama i medytacje przejdą w nawyk, po przyjściu dziecka na świat pomagą pokonywać stresy i zmęczenie. Joga stanie się źródłem siły, pomoże stać się bardziej kochającą i ofiarną mamą.

          Powyższe treści pochodzą z wielu źródeł, mają wielu autorów i zostały już wypowiedziane lub opublikowane. Wierzę w ich prawdę i sens, dlatego przekazuję tę wiedzę dalej.

Zależnie od rozmiarów brzucha można wykonywać asany siedzące - są one bardzo korzystne, bo przyczyniają się do rozszerzenia miednicy; asany stojące - wzmacniają nogi, co ułatwia noszenie dziecka; asany leżące (na plecach). Nie ma możliwości wyrządzenia krzywdy dziecku, gdyż jest ono dobrze chronione przez mięśnie brzucha i wody płodowe.

Jeżeli masz wątpliwości, czy będąc w ciąży możesz korzystać z ćwiczeń jogi – skonsultuj to z lekarzem prowadzącym.

Do sierpnia 2017r. urodziło się 38 (trzydzieścioro ośmioro) dzieci, które mamy - joginki  nosiły pod sercem na zajęcia jogi :-) w Świdnickiej Szkole Jogi ......... POZDRAWIAM WSZYSTKIE MAMY - JOGINKI.

A to nasze kobiety w ciąży w Świdnickiej Szkole Jogi ...
Kasia
(Tymek 2009), Kasia II,  Monika I (Miłosz 2010), Kasia III,  Ola(2010), Sylwia I, Milena(Laura Łucja 2010), Milena II (Łucja 2010), Ola II, Ania I, Agnieszka I, Kasia IV, Agnieszka II (Jagoda 2012), Gosia I, Ania II (Julcia 2012), Gosia II (Rozalka 2012) , Marta I (Pawełek 2012), Sylwia I - po raz drugi, Monika II, Dominika (Kaja 2013), Marta II (Maja 2013), Gosia III, Iwona (Robert 2013), Basia (Oleńka 2014), Magda, Brygida (Martyna 2014), Ania III, Ewa, Kasia V (Iga 2015), Klaudia, Ola III (Maja 2016), Gabrysia (Lea 2016), Natalia I Emilia (Agatka 2016), Karolina I, Marta I - po raz drugi, Kasia VI (Gabryś 2017), Ania IV (Staś 2017), Brygida - po raz drugi (Klaudia 2017), Natalia II (Pola 2017), Karolina II (Ksawery 2018), Kalina, Kasia VI (Antoś 2018), Karolina III, Aneta, Marta III, Ania V, Ania VI (Zuzia 2018), Magda II...

... zachęcam wszystkie kobiety w ciąży do praktykowania jogi

 

  

  

        Prowadząc zajęcia, w miarę postępu ciąży informuję, jak można modyfikować asany (pozycje), aby były one wygodne i wykonalne dla kobiety w ciąży. Ja również będąc w ciąży chodziłam na zajęcia jogi.

Kobiety w ciąży, które do tej pory chodziły do nas na zajęcia, chodziły ze wszystkimi w ogólnodostępnych godzinach.  

PS. Jeżeli jesteś w ciąży i nie interesowałaś się wcześniej jogą, tańcem, ani aerobikiem i/albo mimo to chcesz chodzić na zajęcia nie zalecam dynamicznych form jogi ... zapraszam natomiast w każdej innej godzinie zgodnie z grafikiem zajęć.

powrót
Copyright © 2007 Samadhi | All rights reserved
Projekt i realizacja: Advert Center
SZKOŁA : JOGA : ASANY : GALERIA : PRANAJAMA : DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ : SPRÓBUJ : ZAJĘCIA